söndag 4 augusti 2013

HERRFALLET. HERRFALLETS FRITIDS & KONFERENSANLÄGGNING (Arboga)

Fakta
**** (4-stjärnig)
(hämtat från campingtidningen)
Öppet året runt.
Fullservice: 7/6-10/8 (2013)
Tel: 0589-40110
 
Drygt en mil söder om Arboga, alltså bara dryga timmen
hemifrån ligger denna camping.
Vi har tänkt att åka hit tidigare då det står så
fint om den i campingtidningen.
Med facit i hand kommer vi troligen aldrig att åka hit igen.
Känslan av att något som inte känns bra infann sig
redan i receptionen när tjejen där
bad om pengar som deposition för bomkort/duschkort.
Detta kort skulle användas vid dusch och det är väl okej att det
kostar även om många campingar slutat lagt den kostnaden på sidan
av campingavgiften.
50 kr i depositionsavgift och 50 kr att fylla på kortet för kostade det.
Sedan berättade hon att man behövde ha enkronor för att diska (varmvattnet)
samt för att använda spisen!!!!
Lustigt att ha olika pengasystem för dusch, disk och spis:-((
Efter det fick vi åka in på området och leta efter en ledig plats
och det var rätt fullt så jag fick gå runt och kika mellan alla platser
om någon var ledig.
Dessutom hade långliggarna ställts sina bilar på lediga
platser och hävdade bestämt att de fick stå där när jag frågade.
Till sist hittade vi en plats och det var en plan gräsyta.
Helt okej!
Det finaste på hela campingen var den nybyggda receptionsdelen:
 
 

En del av campingen:
 

En annan del i ett lummigare område:


Det var varmt och skönt i Hjälmaren och det var den stora
behållningen av denna campingresa.
Varmt och skönt både i luft och i vatten:-))
 

Jari och Tuvis ute i det blå:-)


Tuvis lärde sig faktiskt att simma här - med riktiga arm- och bentag.
Nu gäller det att underhålla förmågan.


Vi hyrde även en trampbåt - 50 kr för en timme.
 

Vi hade en mysig stund därute till sjöss.



Det gick att hyra kanoter och roddbåtar för 150 kr/dygn.

 
En sliten lite trist minigolfbana fanns på området.



Jag tror att det fanns tre servicehus på området.
Ett i den nybyggda receptionsdelen, det här "gula" och
så ett litet där vi stod med husvagnen.
Vårt lilla servicehuset var så äckligt så vi valde
att gå till det nyaste.
Butiken på området var öppet till kl 16!!!
Nästan ett skämt!
Öppet till kl 16 under högsäsong med över en mil till närmaste affär.
Det fanns en restaurang som satt ihop med butiken och servicehuset
där vi åt räk- och grillbuffé.
Absolut inget att rekommendera!!
(Oj, vad jag låter negativ...men precis så här var det)



Gratis Wi-fi kunde man nyttja om man satt utanför receptionsbyggnaden
strax nedanför dessa orange band....


En duglig lekplats fanns det också...

 
Jag är ledsen om jag har varit för negativ i mitt skrivande om
campingen men både jag och Jari var överens om att
hit kommer vi inte att åka igen.
I campingtidningen står det att denna camping har 4 stjärnor;
vilket också ex Mälarcampingen och First Camp Kungshamn har.
De två campingarna är outstanding i jämförelse med denna.
Skulle kunna ge den 2 stjärnor!
Tack för att vi fick bo på campingen och jag hoppas verkligen
att något görs åt campingen - i annat fall undrar jag hur den kommer att överleva!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar