söndag 23 juni 2013

VÄSTERÅS MÄLARCAMPING

Fakta
**** (4-stjärnig)
(hämtat från campingtidningen)
Öppet året runt.
Fullservice: 17/6-4/8 (2013)
Tel: 021-140279
 
Vi har varit där två gånger i år.
Anledningarna till det har varit att campingen är enkel att nå
då det tar oss dryga timmen att ta oss dit och så firade vi midsommar
hos vänner i ett villaområde strax intill.
Första gången vi var dit var i maj och då stannade vi i två nätter.
Då var det lågsäsong och vi bodde på plats nr 224.
Ett par hundrameter till servicehuset och 100 meter till lekplatsen.
Platsen var plan gräsyta vilka de allra flesta platserna verkar vara på campingen.
Tyvärr hittade jag bara en enda bild från campingen och det är taget i maj.
 
 
När vi var där torsdag till lördag under midsommarhelgen var det betydligt mer
folk men för den skull inte helt fullt vad jag kunde se.
Då stod vi på plats 514 som hade ungefär samma avstånd till servicehus och lekplats
som plats 224.
Servicehusen är jättefräscha och har allt man behöver! Duschen fri.
I maj var restaurangen inte öppen vilken den var under midsommar.
På midsommarafton serverades midsommarbuffé och dans runt
midsommarstången ordnades, vilket vi inte nyttjade då vi var bortbjudna.
Närhet till fina strövområden vid Mälaren.
Badplats finns.
Under högsäsong kan man ta båten till ön Elba och in till stan från en brygga intill badplatsen.
Vill man shoppa ligger Erikslunds shoppingcenter ca 10 min bort med bil.
 
En fin camping, värd sina stjärnor.
Härligt att se alla fallskärmshoppare och små flygplan ifrån
flygplatsområdet som ligger nära intill.
Ett minus kan vara att de inte tar kontanter när man ska checka in.
När jag var där i juni stod en äldre man 75+ från Finland framför mig i kön
och han hade endast kontanter.
Tyvärr vi tar inte kontanter, sa tjejen i receptionen.
Jag får hänvisa dig till en annan camping.
Jag tyckte synd om honom, att han efter "troligen" lång körning
skulle få åka och leta efter en ny campingplats, pga att han inte
hade något betalkort.
Jag betalade med mitt Visakort och han gav mig kontanter.
Det lär vara så få som inte betalar i förväg eller via Visakort så det
borde inte innebära några problem tycker jag.
De tar ju kontanter om jag köper ex en glass av dem i receptionen.
Jag är glad att jag kunde hjälpa den finländske mannen i allafall.
En camping jag gärna kommer tillbaka till.
Tack Mälarcampingen för att vi fick bo hos er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar